fbpx

Waarom social media voor bedrijven zo belangrijk is…

Contentkalender


Social Media is voor iedereen. En bijna iedereen maakt er dan ook gebruik van. Dat betekent dat er veel kansen liggen (ja zeker, nog steeds!). Ook zonder commerciële inslag kun je potentiële klanten bereiken door slim gebruik te maken van je social media bedrijfskanalen.  
Ik geef graag advies hoe je dit het beste kunt doen op Facebook, Instagram, Pinterest of Linkedin. Deze kanalen voorziet Brand Content van op maat gemaakte content verwerkt in een contentkalender.

Een goedgevulde social media feed is anno 2019 een absolute must. En in deze tijd is goedgevuld niet eens meer genoeg. De feed moet mooi zijn, één bepaalde stijl aannemen, het moet onderscheidend zijn, afwisselende content, leuke posts, spontane posts, informatieve posts (sales) en dat alles samengevat: de perfecte mix. En dat verschilt natuurlijk per bedrijf. Het gaat niet om 50K volgers of 1.000 likes op een foto. Integendeel: wat is de conversie met jouw volger? Daar gaat het om! Met een goede social media feed krijg je volgers die jou willen volgen omdat ze jouw merk leuk vinden. Je krijgt ambassadeurs die jouw foto’s liken omdat ze jouw feed leuk vinden. Deze volgers komen terug bij je bedrijf omdat ze jouw online zichtbaarheid waarderen. En dan gaat het nog niet eens om die ene aanbieding die je online zet in de hoop dat mensen erop af komen. Social media is niet alleen sales bedrijven, je wil ook dat mensen kunnen lachen om jouw posts. Daar krijg je ambassadeurs van. Heeft een van je medewerkers per ongeluk een halve fles afwasmiddel in de vaatwasser gedaan en staat de hele zaak vol met sop? Vervelend, maar fantastische content! Plaats er een luchtige maar pakkende zin bij (en natuurlijk met passende hashtags als het op Instagram wordt gepost) en succes is gegarandeerd! Je volgers zullen jouw nuchterheid waarderen! Zaaien, zaaien, zaaien en wanneer de tijd daar is: oogsten.

Social Media Beheer uit handen geven?

Ik had het er al eerder over: de perfecte mix. Met Brand Content wil ik mij richten op die perfecte mix per bedrijf. Tot het obsessieve zal ik me verdiepen in de business van de klant om maar te bepalen waar de behoefte ligt. Als ik daar eenmaal achter ben maak ik een contenstrategie en op basis daarvan stel ik een contentkalender op. Hoeveel posts per week we plaatsen is natuurlijk afhankelijk van de wens van  jouw bedrijf.

Ben je benieuwd wat ik voor jouw bedrijf zou kunnen betekenen? Of sta je open voor een leuke brainstormsessie? Ik kom graag met je in contact! Klik hier.